tisdag 9 september 2014

Vår och sommar 2014

Här följer en liten summering av våren och sommaren 2014
Jag hade förmånen att under några veckor få jobba med mitt projekt som ska vara klart nästa sommar och det är jag mycket tacksam för.

När man blandar Pmc 3 och Pmc sterlinglera får man en lera med beteckningen Pmc 960 ( den innehåller alltså 960/1000 delar silver) och det är en fantastisk silverlera att arbeta med och den är lätt att bränna i silverugnen och den blir betydligt starkare än Pmc 3 (999/1000 delar silver)






Några av alstren som kom till under dessa första projekt arbetsveckor.
Lyx för nålar och sax.






Under sommaren har det broderats en del, Jag får återkomma med fler bilder när dessa broderier är färdiga. Återstår en del montering, och fundering och sånt.



Har också gett glasleran en till chans, vi kommer inte riktigt överrens ännu, men så småningom kanske det blir något. Dessa väntar fortfarande på att brännas.




På slutet av sommaren påbörjade jag en smyckesserie med stygn, tror det kan bli riktigt bra. Det blir troligtvis smycken i begränsad, numrerad upplaga. Exakt hur många beror på hur länge mönstergivaren håller och ger ett bra mönster.




Nu återstår montering av alla smycken, och jag har hela vintern och våren på mig innan allt ska presenteras under sommaren 2015 på Handen Hus, Nordanå Skellefteå. 
Helgen efter midsommar är planerat, samma helg som det är marknad i bonnstan och stadsfest i stan. Jag ser fram emot nästa sommar, men först ska geniknölarna gnuggas när det gäller montering och presentation.

/ Christina





Inga kommentarer: